loading...

„Какъв точно е Милков в Риад?“

Това попита през седмицата „Труд“ относно присъствието на журналиста от „24 часа“ Георги Милков в правителствената делегация на премиера Борисов в Саудитска Арабия.

Според анонс на пресслужбата на кабинета отпреди седмица домакините са поискали в делегацията да бъдат включени единствено представители на държавни медии. Неочаквано за колегията обаче Георги Милков цъфна в Риад и дори се снима гордо с външната министърка Екатерина Захариева, която пусна фотоси във фейсбука си.

Обяснението на пресслужбата за Милков прозвуча несериозно. Той бил поканен лично от домакините. Не се разбра все пак от кого – от краля, от семейството му, от някой принц? Не бяхме чували досега кралят на най-консервативната държава в света да кани като лични гости журналисти, особено български.

Ако Милков е толкова гъст със самодържеца, за какво беше нужно изобщо да „кооптират“ Симеон в делегацията, по-добре да бяха взели само репортера от „24 часа“.

По-интересно все пак е какво се случи след появата на дописката-въпрос в „Труд“. От „24 часа“ защитиха колегата си, което е нормално, с текста „Георги Милков е в Саудитска Арабия, защото е най-добрият журналист за Близкия Изток“.

Въпросният текст веднага бе споделен на стената на шефката на правителствената пресслужба Севделина Арнаудова с неин коментар „Всичко написано е вярно“.

После Арнаудова препечата и други коментари на Милков в знак на солидарност и любов.

Странно е, че шефката на пресцентъра на Борисов взима отношение в медийната битка и изявява пристрастия към едната страна от позиция на „вярното“ и „истината“. Странно е, но е показателно за отношението на правителството към вестник „24 часа“, издание, за което сме писали многократно, че е с многомилионни данъчни задължения към държавата. Неслучайно от ведомството на г-жа Арнаудова новини и снимки за премиера Борисов пристигат първо в редакцията на Венелина Гочева.

Дали това е атестация за обективно поведение спрямо всички медии, или пък е необяснимо фаворизиране само на една, при това далеч не най-голямата?

„Ако този вестник още е частна медия…“, многозначително намекват от „Труд“ и имат право.

И ние в ПИК отдавна се чудим дали „24 часа“ не е одържавен и не е нещо като стенвестник към пресцентъра на Министерски съвет.

Кой всъщност е истинският собственик на този вестник и как Гочева го „прибра“ от Огнян Донев и Любомир Павлов?

Рано или късно ще разберем.

Коментирай чрез фейсбук

Екип на ПРЕС.bg

Website:

Скорошни публикации

Write a comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *